PAY IT FORWARD!!!! SKICKA VIDARE!!!




Ett Payitforward projekt har nyss startats! Jag har valt tre bloggar som jag tycker är läsvärda och bra!!! Här har ni sidorna och hoppas ni klickar er in i dem och njuter av läsningen!!!! =D





http://alexandramarias.blogg.se
Bloggen ägs av Alexandra, 22. Bloggen är en allmän plats där hon skriver om en massa olika saker. Allt från aktuella händelser, till mode, skönhet, åsikter bilder... Ja, i stort sätt allt man kan komma på =) Kanonsida med grymma ideer =D






 http://sandram.webblogg.se/index.html
Sandra håller hur i denna blogg... Sandra var bara 16 när hon förlovade sig och innan hon blev 18 fick hon sitt första barn, Nanna. I bloggen berättar hon allt om familjeliv, mode, ångest... Allt som rör med vardagen att göra. Kanonsida! =D








http://annamadelenee.blogg.se/

Madeléne, 22 år pluggar och jobbar... dessutom har hon massa bollar i luften och alltid något att säga. Definitivt läsvärd!









Pay it forward (skicka vidare) principen kommer från en bok som handlar om en liten pojke på 12 år som får en skoluppgift av sin samhällslärare. Uppgiften går ut på att man ska hitta någonting för att förändra världen. Han menar att han ska göra en god gärning till tre personer och att istället för att de tre personerna skulle tacka honom för det så ska de istället skicka vidare, dvs, de ska i sin tur göra tre goda gärningar till tre andra personer osv. Först var det 3 personer som hjälptes, sedan 9, därefter 27, 81, 243, 729, 2187.... Ja, ni förstår poängen, eller hur? Så om alla skulle göra så skulle världen vara en bättre plats att leva i och alla skulle hjälpas åt. Vi skulle på så sätt förändra världen! Nu är detta en bok och i verkligheten skulle det kanske inte vara så lätt att göra...

IAF, back to the blog world!!! Nu har det startats "pay it forward"-bloggande rörelse... Så hur ska detta gå till? Enkelt! Poängen är att vi ska hjälpas åt att hitta bra blogg! Oftast är det så att en läsare som går in i en blogg gillar stilen i bloggen och kommer därmed även gilla andra bloggar i samma stil. Konceptet jag ville ta upp var enkelt:


Du ska i din blogg länka till 3 andra bloggar som du tycker är bra (helst nystartade bloggar, eller bloggar som inte har hunnit bli populära, för att hjälpas åt dvs). Du skriver namn på bloggen, lite kortfattat om vem bloggaren är och vad bloggen handlar om. Därefter skriver du lite kortfattat (eller t.o.m. kopiera den lilla förklaringen jag har skrivit om "pay-it-forward"-principen) och lägger in i en artikel i din blogg, så att andra kan förstå vad det handlar om.  Därefter går du till de tre sidor du har valt att rekommendera och lämnar in en kommentar i stilen:

"Hej, ville bara berätta att jag har rekommenderat din blogg för mina läsare genom en "pay-it-forward"-princip, för att alla bloggare ska hjälpas åt. Kom gärna in i min sida och läs om "pay-it-forward" och bryt inte kedjebrevet. Med vänliga hälsningar ______"


 



TAKE CARE!!!


 

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag tycker att du ska se den :)

2009-02-24 @ 15:02:59
URL: http://idaerika.blogg.se/
Postat av: Malin | Just nu, designutlottning |

Hej :) Är du intresserad av bloggdesign? Isåfall så tycker jag att du ska kolla in min blogg :)

2009-02-24 @ 21:52:55
URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/
Postat av: McLarenX

No me entero de nada pero me parece de puta madre xDD

2009-02-25 @ 00:34:32
URL: http://www.mclarenx.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0