BEAUTIFULPEOPLE.NET - HOT OR NOT?


BEAUTIFUL PEOPLE!!!


Vilka är med I Beautiful people community? Och vilka VET vad BP är?


VAD ÄR BEAUTIFULPEOPLE.COM???
BPs hemsida är http://www.beautifulpeople.net/ ni får mer än gärna gå in och kolla och kanske till och med ansöka. För er som inte vet vad det handlar om kan jag berätta lite snabbt: Du ansöker till Beautifulpeople med en profil med bild... Sedan röstar de redan medlemmar om du är tillräcklig intressant/snygg för att vara med i BP eller inte.

Jag gick in för länge sedan, redan 23 oktober 2005 så det var ett tag sen det... Vad tycker ni om konceptet av sidan då? 

Kolla lite snabbt genom dessa video, de förklarar väldig bra vad sidan beautifulpeople handlar om!!!!







Här är procentsatsen av intagna för några av länderna där BP existerar:


Sverige: 
Antal medlemmar: 9519      Antal sökande totalt: 27699     Procentsats intagna: 34%

Spanien:
Antal medlemmar: 2170     Antal sökande totalt: 14581     Procentsats intagna: 15%

Damnark:
Antal medlemmar: 35028     Antal sökande totalt: 123358     Procentsats intagna: 28%

USA:
Antal medlemmar: 23227     Antal sökande totalt: 109020     Procentsats intagna: 21%

UK:
Antal medlemmar: 15577     Antal sökande totalt: 53054     Procentsats intagna: 29%

Australien:
Antal medlemmar: 2433     Antal sökande totalt: 8503     Procentsats intagna: 29%

Italien:
Antal medlemmar: 3736     Antal sökande totalt: 24114     Procentsats intagna: 15%


Sammanfattningsviss: Lättast att komma in i är faktiskt Sverige... Antingen har vi flest fina människor här uppe eller så är vi trots allt inte såååå utseendefixerade som vi faktiskt tror att vi är!!! Svårast att komma in till är Spanien och Italien.
Måste säga att jag BARA var med i BP Sverige men för att kunna kolla procentsatsen måste man bli medlem så jag har nu ansökt till att dessa BP!!!!! Ska uppdatera sedan i vilka jag kom med och vilka som nekade mig!!!! hehehehe Bilden jag ansökte med i alla fall var denna:



Valde jag rätt / fel bild tycker ni?



SÅÅÅÅÅÅ HELA BP KONCEPTET....
HOT OR NOT?



TAKE CARE!!!

Kommentarer
Postat av: Beyond the sun

Nej, det är min födelsedag.. i 16 minuter till.

2009-03-01 @ 23:14:47
URL: http://fifteenminutes.blogg.se/
Postat av: Sara

Verkar som om detta är världens största skämt? Vem har rätt att avgöra vem som är snygg eller inte?

Alla tycker vi olika dessutom så det finns ingen som är snyggare än någon annan eller fulare. Det hänger ju på vem du pratar med! Eller??

Ingen sida som jag tycker är ok.

2009-03-01 @ 23:31:26
URL: http://dizela.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack så mycket! Vad glad jag blir :)!

Och angående det här.. tja, jag tycker det är roligare att snacka med fula personer såhär överlag så en community sida med bara snyggingar är inget för mig.

Ha det bra! Och din design är också fin!

2009-03-01 @ 23:39:25
URL: http://elinarnehed.blogspot.com
Postat av: J.Casanovas

Jag tycker inte heller att sidan är bra... och kan dessutom säga att jag har varit där så länge att veta att människorna som är där inne är sååååå utseendefixerade att det knappt går att ha vettiga samtal... Dock kan jag även säga att ALLA inte är så... Jag äe ju trots allt medlem :) Men som sagt, det känns ju lite fel att man ska dömma om en människa duger eller inte duger till en sida :S

2009-03-01 @ 23:44:14
URL: http://jcasanovas.blogg.se/
Postat av: Astrid

Tack så mycket! Jag älskar också one tree hill<3

Jag vet inte vad jag tycker om det där, har faktiskt aldrig hört talas om det tidigare, men jag tycker att det är dumt att bara "snygga" ska får vara med i en community. Folk borde lära sig att det är insidan som räknas..

2009-03-01 @ 23:54:33
URL: http://svederus.blogg.se/
Postat av: Sabina

Jo jag blev medlem där för ett par år sen, ramlade in massa mail från äckliga män. Så dissade sidan sen. Gjorde det nog mest för skojs skull! Men nej, jag gillar inte att man har sådana sidor. Det en annan tycker är fult tycker en annan är sexigt. Och tur är väl det! :)

2009-03-01 @ 23:54:35
URL: http://moonas.blogg.se/
Postat av: JENNIFER

Haha hej och tack ! :D

Det är faktiskt mörkt lila nagellack, med lite diesel skiftningar. Skitsnyggt !



Haha ja, "XOXO" ska det va helt klart (;

Ha det bra du med ! Kram

2009-03-02 @ 00:07:09
URL: http://jnfrw.blogg.se/
Postat av: Anna

Communities får väl handla om vad som helst, men jag tycker väl inte att det är något större djup i det hela. Skönhet handlar väl om så mycket mer än ett vackert yttre! Själv är jag definitivt ingen skönhet med 50 kg övervikt, stor näsa och taskig hy. Men mina ögon är vackra!

2009-03-02 @ 00:23:31
URL: http://recepthimmel.blogspot.com
Postat av: Anni

Det finns nog ingenting som stoppar/reglerar en sån sida, men jag tycker att det verkar jävligt konstigt, ytligt och fånigt. Hur klyschigt det än låter så är ju skönhet något subjektivt, så vad vill man ha sagt med sidan? Vill man ha sagt att skönhet är subjektivt eller vill man ha sagt att det finns någon/några som kan bestämma vilka som är vackra och vilka som inte tycker det? Jag tycker att det mer låter som det sistnämnda, vilket i sådana fall tycks korkat i mina ögon. Det finns de som tycker att jag är snygg, både främlingar och människor jag känner (medan jag själv tycker att jag ser rätt random ut) och det finns de jag absolut inte tycker ser bra ut, men som flera av de jag känner tycker är vackra.



Visst finns det säkert vissa drag som attraherar en majoritet, men det betyder ju inte att de andra människorna är fula eller att just dessa människor med de "speciella" dragen är exceptionellt snygga enligt någon slags universell sanning.



Har också väldigt svårt att avgöra vad för slags människor som går med i en community. Men jag antar att det är rätt svart och vitt: antingen är det människor med extremt dåligt fysiskt självförtroende som söker bekräftelse (jag mår illa av att tänka på hur dåligt de kommer att må om de inte får gå med för att de är "för fula", även om de själva valt att ansöka så vet man när man mår dåligt inte alltid sitt eget bästa utan utsätter sig för destruktivitet ändå), eller också är det extremt dryga och ytliga människor som redan "vet" att de är så himla snygga och behöver ännu mer bekräftelse än de redan eventuellt får.



Tycker sidan verkar lika töntig som snyggast.se och hotornot.com om inte ännu lite töntigare. >_<

2009-03-02 @ 00:32:30
URL: http://eyecandy.devote.se
Postat av: Bea

tack så jätte mycket :D

vet inte riktigt vad jag ska säga om sidan, men man får väl helt enkelt bestämma själv va man tycker om den! kram

2009-03-02 @ 01:54:35
URL: http://noonesbetch.blogg.se/
Postat av: Netha

Sv: Hej! Kul att du hittade til min blogg igår, hehe! Kollade lite den sidan och anser inget fel på den. Jag tycker inte att det är någon diskrimenering direkt mot "fula" människor då det säkert finns sidor för dem människorna också. Det finns allt på internet idagens läge så jag är inte förvånad när jag kollar runt. Ja menar, är man snygg och blir inbjuden som medlem på denna sidan är det ju inget fel. =)

2009-03-02 @ 10:19:29
URL: http://neeeta87.blogg.se/
Postat av: eva-marie

Ja du... det verkar lite skumt med en sån där community och dessutom så anser jag att det är insidan som räknas... men visst är det trevligt att vila ögonen på en snygging... men innehållet innanför skalet är mycket viktigare....

2009-03-02 @ 16:53:07
URL: http://girlies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0