BLEKA, BLEKA, BLEKA!!!!!!!!! (hud, hår, tänder… YOU NAME IT!!!!)



Satt och kolla på Tya Banks show nyligen... Handlade om mörkhyade afroamerikaner som bleker sin hud för att de anser att samhället betraktar ljus hy som finare. Konceptet tycker jag är helt sjukt egentligen... och det ledde mig att tänka på samhällsidealen. Det ena ledde till det andra och så dök det upp i hjärnan på mig tandblekning. Jag tror att tandblekning är någonting som nästan alla har gjort, eller funderar på att göra. Själv har jag gjort det och när jag tänker efter vet jag inte ens varför... Bara för det anses vara finare? Och hårblekning... Hur många har inte gjort det? Det tillhör ju vardagen i dagens läge... Men frågan år: Hur lång är man villig att gå för att uppnå skönhetsidealen och VARFÖR vill man uppnå den egentligen?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0