5 saker som irriterar mig om...




5) Att de flesta leker så smarta
Jag fattar inte varför men det är såååån konkurrens på universitet! Istället för att softa och hjälpa varandra och vara allmänt schysst ska alla försöka leka super smarta och t.o.m smartare än andra... Nja... inte direkt min stil då hehehehe

4) Så lite rast och för mycket föreläsning
Alltså att sitta i 1 h 30 min och lyssna på en äldre man prata om svåra saker kan ibland (ofta) vara såååå utråkande... Det sjuka är att de inte fattar att hjärnan inte orkar med. 9-10 har vi föreläsning... sen har vi 15 min rast och vi kör 10:15-12:00 med 5 min paus!!!! SERIÖST INGENTING GÅR IN I HJÄRNAN DÅ!

3) Så stort att man går vilse hehe
Alltså universitet är så sjukt stora liksom! Jag är oftast bara vid naturvetenskaps delen men den andra delen e 100 gånger större!!! Lätt att gå vilse ;)

2) Så opersonligt
Alltså man pluggar kurser med olika människor. Vistt det är kul att lära känna nya människor men vem försöker vi lura? I Sverige är vi inte direkt kända för att vara speciellt sociala! Det tar några veckor innan man öppnar sig (minst) och sen efter någon vecka så har man slutat plugga med den personen.... Kan bli lätt opersonligt och tröttsam

1) MAN HAR INGEN FRITID!!!!!
Ja, så är det bara! Get over it! Glöm all party, glöm den STORA sociallivet... Vill du klara av universitetet så måste du plugga häcken av dig och bli den där plugghästen du inte gillade i högstadiet.... Inget kul but guess what? That's life!!!!!!


TAKE CARE PEOPLE AND DON'T BE STRANGERS ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0